Horská chata Lusitania

Adresa

Kudy k nám

Autem

Při příjezdu od Tanvaldu plynule navazuje Desná. Jeďte po hlavní ulici (Krkonošská), až po pravé ruce minete výraznou žlutou budovu Penzionu Slunečnice, odbočíte za večerkou a směnárnou doleva (na Albrechtice a Josefův důl) do ulice Údolní, minete vlevo stojící starou budovu hotelu Bolson a pokračujete touto ulicí až ke kostelu Nanebevzetí P. Marie (cca 1 km).

Hned za ním odbočte doprava a stoupejte úzkou asfaltkou do kopce (ulice Zásnubní, pozor na obousměrný řídký provoz). Na velké křižovatce v sedle se držte vlevo na hlavní cestě, která se již jmenuje Sokolská a stoupá přímo do kopce, mezi finskými domky a zahrádkářskou kolonií. Jakmile zmizí poslední známky souvislého osídlení, uvidíte již před sebou na konci staré aleje bílou budovu Sokolské chaty (dlouhodobě v rekonstrukci), která stojí na křižovatce ulic Sokolská a Výletní. Zde odbočte vpravo a pokračujte polní cestou asi 100m, v zatáčce přímo u cesty nemůžete minout naši chatu – částečně dřevem obloženou a částečně bílou jednopatrovou budovu s jasně červenou střechou.

V případě sněhové nadílky nebývá cesta od Sokolské chaty směrem k nám prohrabaná, a budete muset vůz zanechat pod Sokolskou chatou.

Pro nemotorizované návštěvníky

Pro nemotorizované návštěvníky doporučujeme výhodné přímé autobusové spojení Praha – Desná, odjezdy z Černého mostu několikrát denně. Jízda trvá okolo 2 hodin a 20 minut. Více informací na www.idos.cz.

Existuje také vlakové spojení s přestupem v Tanvaldu nebo Jablonci nad Nisou. Když vyjdete z nádražní budovy stanice Desná, pokračujte rovně přes mostek na ulici Údolní, která vede z centra ke kostelu (dejte se zde doleva a dál následujte pokyny pro automobilisty).

Pro hosty, kteří přijedou vlakem či autobusem, lze po předchozí domluvě zajistit odvoz na chatu i zpět při ukončení pobytu.

Pro přesnou lokalizaci chaty doporučujeme www.mapy.cz, kam zadáte Desná, Výletní 24.